Plugg och NZ update

Det är nu bara en månad kvar tills dess att jag lämnar Sverige för en utbytestermin i Christchurch, Nya Zeeland. Det mesta börjar falla på plats nu med flygbiljetter bokade och kurser och boende i stort sett klara. Som det ser ut nu kommer jag läsa tre kurser inom Sport Coaching och en kurs i Maori vilket kommer bli riktigt intressant. Gällande boende kommer jag bo universitetets egna boende på campus. Det är inte 100 klart på vilken lägenhet jag ska få men jag är garanterad bostad och kommer göra en termins betalning på boendet nu i veckan. Det känns ganska skönt att bara behöva göra en betalning för hela terminen. Det blir lättare att hålla koll på ekonomin så då man från csn får studiemedlet i en klump summa vid studier utomlands.

Här hemma har jag nu två veckors plugg kvar innan jag är klart med allt. Ska bli skönt att ha någon veckas ledighet därefter. Inte omöjligt att jag kör ett spontant träningsläger någonstans innan det är dags att dra.

Taggad

Kommentera

