Äventyret

Äventyret i landet där på andra sidan klotet närmar sig med stormsteg och jag är taggad som aldrig för. Att resa är bland det bästa jag vet och tur är väl det eftersom resor är en stor del av den sport jag håller på med. Det är nåt speciellt med att besöka nya platser, för ju mer jag reser desto mer vill jag resa och upptäcka.

Jag tror också det som gjorde att jag som liten började med orientering, chansen att upptäcka och se nya platser. För det är precis vad orienteringen gav mig, en chans att se först Uppland, sedan Mälardalen, Sverige och slutligen europa och världen. För ju äldre och bättre jag blev på att orientera desto längre bort fick jag åka för att tävla vilket idag har gjort att jag har en extremt bra koll på svenska städer och småbyar. Jag har också ett extremt kartminne och vilket gör att när jag passerar gamla tävlingskartor kommer ihåg den där gropen jag bommade eller hur jag lyckades hänga av mig någon i vid den där kluriga sluttningen.

När jag nu sedan började cykla var det som om allt detta började på nytt igen. Jag fick se mina hemma skogar på ett nytt sätt. Jag fick återigen jobba mig längre och längre bort från min hemby och vilket gjort att jag nu börjar kunna vägen nedåt kontinenten riktigt bra. Numera kan jag färjetiderna för Trelleborg-Rostock och Rostock-Gedser bra och vilken väg som är smidigast att ta vid en passage av Prag och var på autobahn mellan Rostock och Berlin man hittar donken (macdonalds).

Men snart reser jag alltså ännu längre bort och ska under mitt halvår på Nya Zeeland göra mitt bästa för att vara lite mer aktiv på att uppdatera bloggen, då speciellt med bilder.

Taggad , , , , , ,

Kommentera

