Det börjar ordna upp sig

Passet med mitt visum har nu anlänt vilket är riktigt skönt då det bara är 1,5 vecka kvar tills jag flyger. Det tog lite mer än en månad för att för visumet så det var bra att jag var ute i hyfsat god tid med ansökan. Jag har snackat med några av de andra Uppsala studenterna som också ska till Nya Zealand och det verkar variera grovt på hur lång tid de tagit att få visumet. Allt från 2 veckor till 5. På hemsidan står det att 98% får sitt visum inom 25 dagar och jag vetefan om man kan lita på det riktigt. Även om det avser arbetsdagar så ska jag jag då tillhöra de 2 procenten. Kontenta: ansök i god tid!

Jag har så smått också börjat kolla på trademe.co.nz, som typ är Nya Zeelands motvarighet till blocket, för att se hur begagnat marknaden på mountainbike ser ut. Det ser ut som om jag i alla fall har hyfsade chanser att få tag på en okej hoj utan att lägga ut för mycket pengar. Det känns bra eftersom nypriserna på cyklar verkar vara helt galna jämfört med de europeiska. Tanken är att lägga ut nånstans mellan 5 och 7000kr på en träningshoj som jag sedan hoppas kunna sälja för hälften av det när jag åker hem. 

Vi får helt enkelt se vad det blir. Helt säkert är i alla fall att jag måste skaffa en hoj för cyklingen verkar riktigt grym där nere!

Taggad ,

Kommentera

