Specialized demo day at Mcleans Island

Åkte ut till Mcleans Island Forest idag med UC bike club. Specialized hade en demo dag där man kunde testa alla deras mountainbike och landsvägscyklar. Passade på att testa en Epic (fulldämpad 29er) och en Stumpjumper (i stort sett samma modell fast hardtail). Jag har kört spåret vid Mcleans Island ett par gånger och tänkte att det var en bra chans att jämföra 29FS med 29HT och min 26FS.

Tack vare strava behövde jag bara starta min garmin och sen köra. Allt går sedan att kolla upp i efterhand på de segment som finns över spåret. Det visade sig att jag var ungefär lika snabb med stumpjumpern och Epicen (4,38 och 4,39), men 20sek snabbare än med min giant!

Slutsats: 29 hardtail is the shit!

Fulldämpat kan absolut vara nice men kostar ofta mycket mer än en hardtail och jag tycker inte det är värt det.

Bild

Bild

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

