King of the Mountain

Efter några dagar med regn var det idag riktigt skönt att sätta sig på cykeln och trampa några timmar. Vädret är numera som en svensk sommar, dvs 18-20 grader och sol, och jag gillar det skarpt då det är en mycket bättre temperatur att träna i. Med tanke på hur mina klasskamrater klär sig tvivlar jag på att det kommer bli särskilt mycket kallare. De flesta går numera runt i dun jackor och vinterskor…

Hur som helst valde jag att idag cykla bort till Bottle lake som ligger norr om stan. Detta eftersom min frambroms har krånglat på sistone och jag har inte haft tid eller verktyg till att fixa detta. Så eftersom det kändes lite risky att cykla utför så fick det bli Bottle Lake, som är ungefär lika platt som Uppsala.

Jag körde först ett varv på den kortare rundan i lite högre tempo och sen ett varv på den långa rundan i lugnt tempo. Mitt korta första varv resulterade i tre KOM’s på strava (bästa tid) och jag har nu snabbaste tid på både den korta och den långa rundan vid Bottle Lake, vilket borde vara ett gott tecken på att formen är bra för tillfället.

Kommentera

