2015

Längesedan jag skrev något här nu. Sedan dess har jag blivit klar med lärarutbildningen och börjat jobba. Jag har också placerat mig på en 17:e plats på VM i sprint 2013 i Estland och en 25:e plats året efter i Polen.

2015 kommer att se lite annorlunda ut för mig då jag inte är fri på samma sätt som jag var när jag pluggade. Detta kommer göra att jag missar VM i augusti eftersom jag inte kommer kunna få ledigt den veckan. Som tur är går också EM i år så det får istället bli huvudmål för vårsäsongen. Till sommaren/hösten kommer jag istället att lägga fokus på Xterra (offroad triathlon), mest för att ha något att fokusera på tävlingsmässigt då VM inte blir av.

Detta kommer innebära lite förändringar i träningen då jag siktar på att löpa mer än jag gjort tidigare och även simma en del.

Att jag börjat jobba innebär också det en del förändringar i träningen. Största skillnaden är att jag har svårare att hålla mig frisk nu när jag arbetar med barn. När jag skriver detta är jag inne på min tredje förkylningsvecka… Jag hoppas dock att immunförsvaret ska anpassa sig.

Utöver detta kommer jag för första gången att tävla på en fulldämpad cykel i år. Jag har investerat i en Canyon Nerve som jag nu håller på och bygga om efter eget tycke. Den kommer att bli tyngre än de kolfiberraketer jag cyklat på tidigare men jag hoppas att dämpningen ska hjälpa mig cykla snabbare. Time will tell.

 

Canyon Nerve

Taggad , , , , , , , ,

Kommentera

