Intervaller

Det råkade bli två intervallpass idag. Det är andra veckan i rad nu som onsdag bjuder på högintensiva pass. Första passet var skid-O intervaller tillsammans med eleverna och tränarollegan Sixten. Han var sliten och skulle ta det lugnt så han…

Det var masstart och hets. Pulsen smög nog upp i A3- zon trots att jag försökte anpassa mig till elevernas fart. De börjar åka snabbt nu!

Jag tog en del ”indianvägval” rakt på.  Sixten genade friskt och jag var inte sen att haka på. Eleverna var mer konservativa och höll sig till spåren.

Det blev ett bra pass med runt 45min i A2/A3-zon för mig. Skido är helt klockren vinterträning för mtbo och jag tror att det kommer att göra mig till en säkrare orienterare i vår.

träning_v7_9.Bana 3

Dagens andra pass blev på monarken hemma. Jag hade planerat 4x4min A3+ men var lite bang på att köra igång. Soffan och tv-serierna lockade mer när kroppen inte riktigt kändes hundra. Drog mig till slut upp och drog igång. Körde en ganska lång uppvärmning innan jag tuggade igång. Till min förvåning så kändes det riktigt bra. Efter mina 4x4min kände jag mig oförskämt pigg och valde därför att tugga vidare med två intervaller till. Passet blev då 6x4min.

Imorn väntar ytterligare ett skidO pass med eleverna. Tänkte hetsa med då också.

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

