Åker fortfarande skidor

Likt januari så har februari månad inneburit mycket skidor och skidorientering för min del. Vi har fått till en del riktigt fina kvalitativa skid-o pass med jobbet de senaste veckorna, vilket är riktigt kul. Fokus på träningarna har legat på att orientera i tävlingsfart eller högre, vilket verkar ge ett gott resultat för eleverna. Det känns som om många har blivit mer bekväma i att orientera i hög fart och att de har kunnat ”pusha” varandra på intervallerna.

Att vi kört mycket högfarts orientering har också varit bra för min egna träning. Både jag och Sixten har ofta hakat på killarna på deras intervaller vilket har gjort att även jag känner mig säkrare på orienteringen. Något jag hoppas ska överföras bra till MTBO nu när säsongen kommer allt närmare.

För tillfället är fortfarande majoriteten av min träning med skidor under fötterna. Cykelträningen har mest bestått av intervallpass på trainerna. Mycket tröskelfart.

Trots minimalt med cykelträning så känner jag mig stark på intervallerna, något som också watten jag håller på intervallerna visar. Mars månad kommer för min del innebära ett byte från skidor till cykel. Det ser jag fram emot. Säsongen närmar sig!

träning_v8_9.Bana4

Taggad , , , ,

Kommentera

