Släpper skidåkningen

Mars. Nu börjar snön smälta på allvar och säsongen närmar sig med stormsteg, vilket har gjort att jag har lagt om min träning ganska mycket. Nu är det fullt fokus på cyklingen efter 6 månader med i huvudsak skidåkning.

Sportlovsveckan spenderades med jobb med svenska laget under EM/JVM i skido i Österrike. Det var kul att få stå ”på andra sidan” under ett mästerskap och se hur det fungerar. Jag är ju normalt med som åkare i MTBO. Dock blev det inte särskilt mycket träning.

Efter sportlovet har det varit fullt fokus på mountainbike och den kommande säsongen. Planen nu är att lägga en grund i mars och sedan, med start i april, lägga in block med mer högintensiv träning och tävling vilket jag hoppas, och tror, ska vara helt rätt för mig.

Just nu hoppas jag mest att det ska sluta vara kallt och snöa. Jag är trött på slask och att frysa på mina distansturer.

 

Taggad , , , ,

Kommentera

