Sjuk

I min årsplan var påsken, som för mig innebär ett påsklov, uppsatt som ett träningsläger (hemmaläger) med mängdfokus. Det gick sådär. Jag började med att halka och sträcka en muskel i låret vilket tvingade mig till några dagars vila från cykling. Det var dock inga större problem då jag istället passade på att köra längdskidor och senare rullskidor.

När det började bli bättre kom så nästa bakslag. Jag blev magsjuk. Jag är osäker på vem som smittat mig då alla runtomkring mig varit friska. Hur som efter två ganska jävliga dagar så börjar det nu kännas bättre. Jag väljer att vila en dag extra för att vara på den säkra sidan. Planen är att köra ett crosspass imorgon: 1h mtb följt av 1h rullskidor klassiskt.

Kommentera

