3 tävlingar och 3 andraplatser

Förra helgen arrangerade Leksands OK tre stycken MTBO tävlingar, varav två hade SM status.

Det började med en medeldistans, som inte var SM, men som var en del av den svenska cupen i MTBO. Jag gjorde ett stabilt lopp utan större misstag vilket gav mig en andraplats bakom Marcus Jansson.

Dagen efter var det dags för den första SM distansen: Sprint. Jag började tävlingen katastrofalt genom att bomma ettan med ca 1min. Det har man inte råd med på sprint. Jag gjorde dessutom två bommar till och var vid målgång säker på att jag skulle vara hopplöst långt efter. Vilket jag också var, liksom alla andra också. Marcus vann igen och jag var på något sätt tvåa.

Tredje dagen var det långdistans och inte heller här fick jag till det. Dåliga vägval, några bommar och en framförhållning om inte riktigt var där innebar att jag inte kunde göra något åt Marcus som tog sin tredje vinst. Jag kunde dock ta hem ytterligare en silvermedalj efter att ha gjort en bättre avslutning än Sebastian Svärd, som länge låg tvåa.

Blir till att hem och träna nu. Jobba på svagheter inför VM som avgörs i Portugal i slutet av juli.

Länkar till kartor med mina vägval:

http://www.dxdeluxe.se/linnekartparmen/show_map.php?user=mood&map=4688

http://www.dxdeluxe.se/linnekartparmen/show_map.php?user=mood&map=4689

http://www.dxdeluxe.se/linnekartparmen/show_map.php?user=mood&map=4690

 

Kommentera

